Frölunda Hockeyclub
Hockeyskolan hösten 2024
2024-04-10 08:59
Hockeyskolan startar upp den 27:e september!

Något senare start för Hockeyskolan detta år. Vi kör på med samma koncept som tidigare år och önskar alla välkomna!

Har du någon kompis som vill vara med? Skickar vidare denna nyhet och anmäl via länken

Tjej hockeyskola 11.30-12.20 (Tjejer alla åldrar, Helplan)

Detta pass är till för alla tjejer oavsett ålder och mognadsgrad, barnen behöver vara självständiga och själv skall kunna hjälpligt ta sig fram på skridskorna utan stöd. På detta pass sätter vi upp stationsövningar, smålagsspel och skridskoövningar. Nivå anpassning sker löpande för bästa träningsresultat.

Tjej och Kill Hockeyskola - 12.30-13.20 (Nybörjarpass alla åldrar och kön, Helplan med en avdelad zon för nybörjare med föräldrar)

Här startar alla nybörjare för att lära känna isen på ett lekfullt och roligt sätt utan klubba och puck. Här är även föräldrar välkomna med ut på isen i föräldra-zonen närmast båset så att barnen kan känna trygghet dom första gångerna dom kliver ut på isen. Övriga ytor är det fokus på lustfyllda övningar med mycket lek och skridskoåkning för att skapa en miljö som stimulerar inlärning och succesivt bygger en trygghet i den nya miljön.

Barnen har alltid full hockey utrustning och föräldrar har alltid skridskor och Hjälm när man kliver ut på isen.

Kill hockeyskola 13.30-14.20 (Killar alla åldrar, Helplan)

Detta pass är till för alla killar oavsett ålder och mognadsgrad, barnen behöver vara självständiga och själv skall kunna hjälpligt ta sig fram på skridskorna utan stöd. På detta pass sätter vi upp stationsövningar, smålagsspel och skridskoövningar. Nivå anpassning sker löpande för bästa träningsresultat.

Tankar eller funderingar? Skicka mail till hockeyskolan@frolundahockey.com

Väl mött i Valhallarinken!!

Damlaget besöker Tjejhockeyskolan!
2022-10-03 21:13

Stort intresse i uppstarten på Hockeyskole säsongen!

Full fart från starten i sedan början av september, nu har vi varit igång fem lördagar och intresset är stort även detta år för tjejerna som vill spela Hockey.

Denna säsong blir extra spännande då vi nu på söndag den 9/10 när damlaget har sin historiska serie premiär i Frölundaborg kl 16.00. Först ut är Malmö Redhawks. Ni missar väl inte denna match?

I lördags hade vi i Tjejhockeyskolan besök av Karin Svedberg, Ella Hellman och Emilia Bergeby Hallbeck från damlaget och vi fick ställa frågor och se hur snabbt man kan åka skridskor. Kul!

Tack för erat besök, vi ses i Borgen!

Hockeyskolan startar upp den 3:e September!
2022-08-25 06:20

Nu är det snart dags för premiär!

Den 3:e september kör vi igång för samtliga grupper i Hockeyskolan. Se tider och gruppindelningar nedan. Kom i god tid innan träningen startar!!

Har du någon kompis som vill vara med? Skickar vidare denna nyhet och anmäl via länken

Tjej hockeyskola 11.30-12.20 (Tjejer alla åldrar, Helplan)

Kill hockeyskola 13.30-14.20 (Killar alla åldrar, Helplan)

Tankar eller funderingar? Skicka mail till hockeyskolan@frolundahockey.com

Väl mött i Valhallarinken!!

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen