Frölunda Hockeyclub
Fotboll
Hockeyskolan Lördagar
  • Kvinnliga och manliga tränare leder övningarna på isen
  • Alla barn välkomna oavsett kön och mognadsgrad till respektive pass
  • Indelning kan ske efter mognad vid parövningar och vid lagindelningar vid smålagsspel för bästa effekt
  • Alla är välkomna att medverka nybörjarpasset om ambitionen och viljan finns
  • Inget lagbygge eller liknande grupperingar på lördags träningarna
  • Samma upplägg under hela säsongen

Tjej hockeyskola 11.30-12.20 (Tjejer alla åldrar, Helplan)

Detta pass är till för alla tjejer oavsett ålder och mognadsgrad, barnen behöver vara självständiga och själv skall kunna hjälpligt ta sig fram på skridskorna utan stöd. På detta pass sätter vi upp stationsövningar, smålagsspel och skridskoövningar. Nivå anpassning sker löpande för bästa träningsresultat.

Hockeyskola - 12.30-13.10 (Nybörjarpass alla åldrar, Helplan med en avdelad zon för nybörjare med föräldrar)

Här startar alla nybörjare för att lära känna isen på ett lekfullt och roligt sätt utan klubba och puck. Här är även föräldrar välkomna med ut på isen i föräldra-zonen närmast båset så att barnen kan känna trygghet dom första gångerna dom kliver ut på isen. Övriga ytor är det fokus på lustfyllda övningar med mycket lek och skridskoåkning för att skapa en miljö som stimulerar inlärning och succesivt bygger en trygghet i den nya miljön.

Barnen har alltid full hockey utrustning och föräldrar har alltid skridskor och Hjälm när man kliver ut på isen.

Kill hockeyskola 13.20-14.20 (Killar alla åldrar, Helplan)

Detta pass är till för alla killar oavsett ålder och mognadsgrad, barnen behöver vara självständiga och själv skall kunna hjälpligt ta sig fram på skridskorna utan stöd. På detta pass sätter vi upp stationsövningar, smålagsspel och skridskoövningar. Nivå anpassning sker löpande för bästa träningsresultat.

Webbshop
Våra partners