Frölunda Hockeyclub
2022-08-16 12:52
Torsdagen den 25 augusti är Frölundadagen äntligen tillbaka.

Snart är det dags för den nya säsongen att dra igång, och vi kickstartar med Frölundadagen - en dag fylld med roliga aktiviteter för hela familjen och en riktig folkfest där hela föreningen presenteras. Passa på att träffa alla spelarna, från både herr- och damlaget, och hälsa våra nyförvärv välkomna till Frölunda HC. Klockan 16.00 kan du dessutom se damerna köra ett träningspass i Frölundaborg och kl. 18.00 är det herrarnas tur att spela en träningsmatch mot Linköping. Se hela schemat för dagen nedan.

Även Intersport kommer vara på plats och det finns möjlighet att köpa en exklusiv replica av årets matchtröja, eller varför inte något annat snyggt ur vår nya merchandise-kollektion?

Ambitionen är såklart att ha signering med våra spelare, men på grund av den ökade smittspridningen av covid-19 avvaktar vi ett slutgiltigt beslut.
Vi återkommer med mer information om Frölundadagen löpande i våra sociala kanaler.

Är du, dina barn/barnbarn eller någon annan i din närhet själva intresserade av att spela hockey så finns våra flick- och pojkverksamheter på aktivitetsområdet för att svara på frågor och ta emot anmälningar till hockeyskolan.

Har du garaget fullt med gamla hockeyprylar du vill bli av med så finns det även platser kvar till bakluckeloppisen. Anmälan till loppisen görs via mail till event@frolundahockey.com.

Preliminärt schema för dagen

• Aktivitetsområde och entréerna öppnar 16:00
• Damlaget tränar i Frölundaborg 16:00
• Bakluckeloppis för hockeyprylar 16:00-18:00
• Träningsmatch Herr, Frölunda HC – Linköping HC 18:00

Aktivitetsområde utanför öppnar 16:00. Här finner du bland annat:
• Foodtruck
• Hoppborg
• Puckskjutning
• Testa vilken flex du ska ha på din klubba med vår partner Bauer
• Ansiktsmålning
• Bakluckeloppis kl. 16:00-18:00 (endast hockeyprylar)
• Frölunda-shopen med massor av merchandise med nya loggan

Med reservation för eventuella ändringar!

Frölundadagen är även en del av programmet för Sommarstaden Göteborg med flera olika aktiviteter i staden under sommaren.

2022-09-23 13:49
2022-09-05 13:04